יום רביעי, 7 באוגוסט 2013

ידידו הטוב של הרופא

כל מי שמגדל חיית מחמד יודע כי היא מביאה לבית המון אושר, רגעי הנאה ומשחק ומלמדת לקיחת אחריות ודאגה לאחר. אך האם ידעתם כי בעלי החיים תורמים גם לשיפור בריאות המשפחה?

אלרגיות
בניגוד למחשבה הנפוצה אצל אנשים רבים, לפיה חשיפה לפרווה, שיער או נוצות מעלה את הסיכון להתפתחות אלרגיות אצל ילדים, הוכח שדווקא בקרב ילדים הגדלים עם בעלי חיים היו פחות מקרים של אלרגיות ואסטמה מילדים שגדלו בבית ללא בעל חיים.
בבית שבו נמצא כלב או חתול יש סיכוי ל-1 מתוך 5 ילדים להיות אלרגי, לעומת סיכוי גדול יותר של 1 מ-3 ילדים הגדלים בבית ללא חיית מחמד.

חרדות
אנשים שיש להם חיית מחמד סובלים הרבה פחות מדיכאון וחרדות. ליטוף או משחק עם בעל חיים משחרר לגוף חומרים כמו סרטונין ודופמין, האחראים לתחושות רוגע והנאה.
ילדים הגדלים בבית עם חיית מחמד בטוחים יותר בעצמם, ובעלי דימוי והערכה עצמית גבוהים בהשוואה לילדים שגדלים ללא בעל חיים. בנוסף דיווחו בעלי חיות מחמד על עליה בזמן הבילוי המשפחתי המשותף ושיפור מצב הרוח הכללי של המשפחה בהשוואה למשפחות ללא חיות מחמד.





השמנה
ידוע כי כלבים בעיקר תורמים לירידה במשקל ושמירה על משקל תקין, בכך שהם "מכריחים" את בעליהם להוציא אותם לטיולים יומיומיים. הטיול מאפשר התמדה בפעילות גופנית קבועה ובכך תורם לשמירה על אורח חיים בריא.

לחץ דם ומחלות לב
מחקרים מראים כי ליטוף בעל חיים מביא להורדת לחץ הדם וקצב הלב של האדם הנבחן. אנשים המגדלים בעלי חיים סובלים פחות ממחלות לב ויתר לחץ דם בהשוואה לאנשים ללא בעלי חיים. אנשים שעברו התקף לב ויש להם חיית מחמד מאריכים חיים יותר מאלו שעברו התקף לב ולא מגדלים חיית מחמד.
מחקר שנערך בקרב עובדים בעבודה מלחיצה הסובלים מיתר לחץ דם הראה ירידה בלחץ הדם בקרב עובדים שאימצו כלב או חתול לעומת חבריהם.
מחקר שנערך על ילדים גילה שלחץ הדם שלהם היה נמוך יותר כאשר היו בחברת כלבם מאשר בלעדיו.

קשישים
מחקרים הראו כי אנשים מבוגרים המגדלים בעלי חיים הם עצמאיים יותר, פעילים יותר ושמחים יותר. בעל החיים מקנה לקשיש חברה, אהבה ללא תנאי ושמירה על תחושת האחריות והנחיצות. הדאגה לבעל החיים לאוכל, ניקיון, טיולים וטיפול וטרינרי מסייעת לשמור ולשפר את רמת הפעילות הגופנית והמנטלית של הקשיש. 
קשישים אשר גידלו בביתם חיית מחמד סבלו פחות ממחלות קשות ונזקקו לפחות ביקורים אצל רופאים ובתי חולים ביחס לקשישים ללא חיית מחמד.
הוכח כי גם אם לקשיש אין יכולת תפקוד המאפשרת לגדל את בעל החיים בביתו, מפגש עם חיית המחמד של הילדים או הנכדים, חוגים של בעלי חיים בבתי אבות או אפילו צפייה בדגים באקווריום מעוררים הפרשת סרטונין ותחושות רוגע והנאה, וכמו כן מובילים לירידה בלחץ הדם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה