יום רביעי, 7 באוגוסט 2013

בחזרה למקורות - גילוי גזע הכלב

עולם הכלבים מורכב ממגוון רחב של גזעים. לכל גזע מראה ייחודי ותכונות אופייניות, שלעיתים שונות לחלוטין בין גזע אחד למשנהו. חישבו על הדני הענק גדול הממדים לעומת הצ'יוואווה הננסית, כלב הצ'או צ'או מלא הפרווה מול הסיני המצוייץ הקרח, כלבי המזחלות הספורטיביים והנמרצים לעומת כלבי הבאסט והבולדוג המגושמים והנינוחים.
מבחינה וטרינרית, קיימות מחלות ובעיות בריאותיות שונות אשר מופיעות במידה רבה יותר בגזעים מסוימים לעומת גזעים אחרים. למשל, כלבי דקל מועדים יותר לפריצות דיסק, וכלבי רועה גרמני נוטים לסבול יותר מבעיות אגן בהשוואה לגזעים אחרים.  



כלבים מעורבים נוצרו כתוצאה מזיווג בין שניים או יותר גזעי כלבים שונים. לעיתים מראה הכלב המעורב דומה לאחד מהוריו או שניתן לראות בו שילוב של שניהם. אולם, ברוב המקרים מדובר בהכלאות של גזעים שונים ורבים במשך דורות, עד שלא ניתן לקבוע בוודאות אילו הם הגזעים המהווים את אבותיו של כלב מסוים.

שירות חדש שניתן במרפאתנו מאפשר לגלות, באמצעות בדיקה גנטית, מיהם הגזעים אשר השתתפו ב"יצירת" כלבכם.
לגילוי הגזעים ישנה חשיבות רבה בהבנת אופיו והתנהגותו של הכלב, ויכולת מעקב לגבי בעיות בריאותיות פוטנציאליות, אשר מאפיינות גזעים אלו.   

הבדיקה נעשית באמצעות לקיחת דגימת תאים מפי הכלב על ידי שפשוף קל של מקל אוזניים סטרילי (מטוש) על גבי החניכיים. זוהי בדיקה מהירה, לא פולשנית ולא מכאיבה. הדגימה נשלחת למעבדה בחו"ל, אשר מבצעת את ההערכה הגנטית. בסוף התהליך מקבל הלקוח פוסטר בו מופיעות תמונות כל גזעי הכלבים המהווים את אבותיו של כלבו, תוך ציון הגזע העיקרי (אם קיים), ופירוט תכונותיהם, אופיים ומאפיינים רפואיים חשובים.

מידע זה מאפשר לבעלים להבין טוב יותר את כלבם, התנהגותו וצרכיו, ומאפשר לווטרינר להיות עירני לאפשרות של מחלות גנטיות הקשורות לגזע ספציפי ממנו מורכב הכלב, דבר המעלה את היכולת לתת טיפול נכון ויעיל יותר, במידה ומחלות אלו יצוצו במהלך חייו של הכלב.


* במידה ואתם מעוניינים בבדיקה, אנא צרו איתנו קשר במייל או בטלפון. בנוסף מומלץ להביא אתכם תמונה של כלבכם, אשר תצורף לפוסטר יחד עם תמונות הגזעים מהם הוא נוצר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה